Nederlands Duits Engels

Veilig betalen met:


Klantbeoordelingen:


Op de hoogte blijven?

Ontvang per e-mail nieuws, deals en speciale kortingsacties!


Volg Benel ook via: 

    Youtube icon  Instagram

Reparaties en retouren

Ondanks dat wij alles in het werk stellen een goed werkend product te leveren, kan het helaas gebeuren dat er iets defect is. Heeft u onverhoopt een product ontvangen dat niet functioneert zoals u mag verwachten, of is deze beschadigd? Dan gaan wij dit uiteraard voor u oplossen. U kunt ons team op werkdagen van 08.00 tot 16.30u bereiken. Onze adres- en contactgegevens vindt u onderaan deze pagina.

Onderstaand vindt u een overzicht met veel voorkomende vragen. Raadpleeg deze eerst, soms is de oplossing eenvoudiger dan u denkt!

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze is incompleet
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de verpakking is beschadigd
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar het product werkt niet
Valt mijn reparatie binnen de garantie?
Wordt mijn product gratis gerepareerd?
Hoe zorg ik dat mijn reparatie of retour zo snel mogelijk in behandeling wordt genomen?
Hoe lever ik een retour of reparatie aan bij Benel?
Wanneer is mijn reparatie klaar?

Mijn flitser werkt niet. Wat moet ik doen en hoe vervang ik zelf mijn flitsbuis?
Belangrijke voorwaarden bij reparaties en retouren

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar deze is incompleet

• Heeft u bij uw order wellicht lange rollen (> 2,75m) achtergrondpapier besteld? Dan kan het zijn dat u deze nog niet hebt ontvangen. De lange pakketten worden namelijk met een andere vervoerder verzonden, waardoor het mogelijk is dat deze op een ander moment worden afgeleverd.
• Heeft u de meegeleverde pakbon geraadpleegd? Hierop staat wat er exact in de levering is inbegrepen. Mogelijk is een product tijdelijk niet op voorraad, waardoor deze later nageleverd wordt. Deze wordt automatisch voor u in backorder geplaatst.
• Ontbreekt er onverhoopt toch iets in uw zending? Wij helpen u graag dit op te lossen. Neem hiervoor contact met ons op.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de verpakking is beschadigd

Tijdens transport kan er helaas altijd iets gebeuren met de doos of verpakking. Controleer daarom altijd de verpakking voordat u een pakket accepteert. Ziet u een beschadiging?
• Vermeld dit dan a.u.b. op de afleverbon die de vervoerder aanbiedt. Let op: zonder vermelding op de afleverbon kunnen wij helaas geen aanspraak maken op vergoeding van de transportschade.
• Maak direct foto’s van de verpakking en de geconstateerde beschadigingen.
• Neem vervolgens contact met ons op.

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar het product werkt niet

• Heeft u een product ontvangen dat bij ontvangst defect blijkt te zijn? Dan verzoeken wij u om foto’s van het artikel te maken. Mogelijk is er sprake van een DOA (Dead on Arrival)
• Neem vervolgens contact met ons op

Valt mijn reparatie binnen de garantie?

• Uiteraard bieden wij garantie op uw aankoop. Hoelang dit precies is, is afhankelijk van het merk en product. Maar u kunt in ieder geval rekenen op minimaal 2 jaar garantie (m.u.v. accu’s, batterijen, lampen en flitsbuizen). In onze webshop kunt u bij veel artikelen de garantietermijn vinden.
• Zorg dat u een garantiebewijs kunt aanleveren. De factuur van het product is direct ook uw garantiebewijs.
• De garantietermijn gaat in vanaf de factuurdatum van uw aankoop.

Wordt mijn product gratis gerepareerd?

• Binnen de voorwaarden en garantietermijn wordt een artikel gratis gerepareerd.
• Mocht uw reparatie niet binnen de garantie vallen, dan laten wij u natuurlijk niet zitten. Neem hiervoor gerust contact met ons op. Wij sturen u graag een reparatievoorstel met prijsopgave. De reparatiekosten buiten garantie bedragen € 90,- ex BTW per uur.
• Wij willen u graag verwijzen naar onderstaande ‘belangrijke voorwaarden’ voor bijkomende kosten wanneer het product niet defect blijkt te zijn

Hoe zorg ik dat mijn reparatie of retour zo snel mogelijk in behandeling wordt genomen?

• Wij verzoeken u vóór u iets terugstuurt, altijd eerst contact met ons op te nemen. Soms zijn bepaalde zaken op afstand al op te lossen. Hiermee voorkomt u retourkosten en handelingskosten.
• Zorg dat u een reparatieformulier in de zending bijvoegt. Deze kunt u onderstaand downloaden. Wanneer een reparatieformulier ontbreekt (of onvolledig is ingevuld) loopt uw reparatie vertraging op.
• Retourneer artikelen altijd ter attentie van ‘Reparatie’. De volledige contactgegevens vindt u onderstaand.

Hoe lever ik een retour of reparatie aan bij Benèl?

• Zorg dat u altijd een ingevuld reparatieformulier meestuurt. Wanneer u geen (of onvolledig ingevuld) reparatieformulier meelevert, loopt uw retourzending automatisch vertraging op.
• Gaat het om een product dat onderdeel is van een set? Stuur dan enkel het defecte artikel retour.
• Stuur alleen het defecte product of onderdeel retour, dus zonder eventuele accessoires.
• Artikelen die worden geretourneerd dienen onbeschadigd, in originele verpakking en zonder stickers te worden aangeleverd bij Benèl. Gelieve het product altijd in een (om)doos te versturen.

Wanneer is mijn reparatie klaar?

• Wij doen er alles aan om uw reparatie zo snel mogelijk af te handelen. Toch is het goed om u van tevoren te laten informeren over de verwachte doorlooptijd.
• De doorlooptijd van uw reparatie is afhankelijk van het product. Wij beschikken over een interne reparatieafdeling, waar wij een groot deel van de defecten snel kunnen herstellen.
• Sommige producten moeten bij de fabriek worden hersteld. De doorlooptijd hiervan is helaas langer dan bij interne reparaties.

Mijn flitser werkt niet. Wat moet ik doen en hoe vervang ik zelf mijn flitsbuis?

• Wanneer uw flitser defect is of niet meer werkt zoals u verwacht, kunt u deze bijlage openen. Hierin vindt u stapsgewijs de mogelijkheden om dit probleem te verhelpen. Tevens vindt u hierin een handleiding waarmee u eenvoudig zelf de flitsbuis kunt vervangen.

Belangrijke voorwaarden bij reparaties en retouren

• Indien een artikel niet defect blijkt te zijn, zijn wij genoodzaakt verzend- en onderzoekskosten á € 30,- in rekening te brengen. Om deze reden adviseren wij u altijd eerst contact met ons op te nemen voordat u artikelen retourneert.
• Voor ondernemers geldt dat we, enkel in overleg, in uitzonderlijke gevallen artikelen retour kunnen nemen, mits het product in nieuwstaat, met originele verpakking en met alle bijbehorende accessoires wordt aangeleverd. Retournamekosten zijn afhankelijk van het product en bedragen altijd minimaal € 10,-. Verzendkosten zijn te allen tijde voor rekening van de retournerende partij.
• Voor particulieren geldt dat artikelen binnen 14 dagen kunnen worden omgeruild of geretourneerd, mits in nieuwstaat, met originele verpakking en met alle bijbehorende accessoires aangeleverd. Verzendkosten zijn te allen tijde voor rekening van de verzender, tenzij anders afgesproken.
• Reparaties duurder dan € 75,- worden alleen uitgevoerd na prijsopgave en uw toestemming.
• De reparatiekosten buiten garantie bedragen € 90,- per uur.
• Wanneer een artikel, dat buiten de wettelijke garantieperiode valt, bij Benèl wordt aangeboden ter reparatie, biedt Benel 3 maanden garantie op de desbetreffende reparatie.
• Aan de doorlooptijd van reparaties kunnen geen rechten worden ontleend.
• Onze algemene voorwaarden kunt u hier raadplegen.

Alle bovengenoemde bedragen zijn stuksprijzen excl. BTW
 

Reparatieformulier

Wilt u onderstaand formulier uitprinten, invullen en meesturen?
Klik op onderstaande afbeelding om het reparatieformulier te downloaden. 


Adres- en contactgegevens

Retour- en reparatieadres:

Benel BV
t.a.v. Reparatie
Buitenvaart 1127a
7905 SE Hoogeveen
Nederland

E: info@benel.nl
T: 0528 - 234828
T: 0031 - 528 234828